Bogdanahelp's Blog

Just another WordPress.com weblog

Margelele Martie 13, 2010

Filed under: Povestile mele,Povestile mele,Secvente — bogdanahelp @ 7:17 pm

Uneori nu mai stii cum e viata asta, sirag de margele pe ate  fragile de vant si lumina.

Unii le prefera rosii ca  sangele ,

sunt mai pasionali,

altii le vad albastre,

 unii albe si majoritatea le combina mereu cu ceva gri.

Viata insirata pe ate te voi face sirag de mai multe ori rasucit in jurul gatului de frica sa nu imi scapi cumva printre degete.

Imi plac chitarile cumva negre pe ape prea albastre ,

care ne canta verile cu dor si ochii verzi,

mereu am iubit ochii verzi,

asa,

ca iarba ,

ca pelinul pe campuri verile cu miros dulce amar,

tot asa ca ea…Viata.

Uneori ma plictisesc atat de tare ca m-as imbraca cu fuste colorate si crete, le-as pune una peste cealalta sa le zboare vantul,

pe una as pune flori rosii,

pe alta frunze de stejari si pe celalalte le-as picta in culori vesele si le-as lasa sa se usuce undeva,

pe o sarma intinsa intre doi copaci sus la munte,

langa un  camp plin cu margarete.

Ma plictisesc de prea multe vorbe care nu duc nicaieri,

de vise care se desira si se duce si ata si visul si amintirea.

Am observat ca eu am cam inceput sa  uit amintirile,

oare de ce?

M-am reinventat  intr-o zi calcand peste alte margele si le-am  uitat pe cele de pe jos, nu este prea simplu sa calci in vise peste perle si margele ,

de parca mai  stii daca le-ai aruncat tu ?

S-or fi rupt singure?

De aceea imi plac brazii iarna inveliti cu beteala si margele rosii,

ca visele mele,

pentru ca ei,

 brazii,

par nemuritori si prospetimea lor te invaluie pe neasteptate,

tot ca minunile din viata.

Imi amintesc de o fata cu ochii mari si caprui cu papuci roz din dantela care era atat de serioasa in fata unei oglinzi vechi de pe vremea bunicii si scotea copilul acela cu amandoua  mainile toate margelele si toti cerceii din toate sertarele ,

le proba pe rand,

isi facea cununi din perle vechi si galbene si pe maini avea bratari de toate culorile si de argint si din aur si din lemn.

Era foarte fericita fata aceea  cand proba rochiile prea mari pentru ea,

 mereu se incarca din cap pana in picioare cu bratari,

cercei si margele,

 de mica ar fi vrut sa aleaga doar ce-i place si sa faca doar ceea ce vrea ea..cine n-ar fi vrut?

Magia ascunsa in inelele  vechi ale bunicii si parfumul din sticle de trandafiri

 i-au sarutat copilaria si i-au luminat-o,

 poate de aceea ea prefera libertatea si mereu sufletul ei zboara spre lumina si ingeri,

pentru ca odata ea vorbea cu ei in gand  fara sa stie,

se juca cu ei pe covor si ei erau mirati de atata inocenta si au vegheat mereu frumusetea acelui copil si drumul lui,

desi n-a fost deloc usor,

mereu a fost vegheat in tacere de ingeri .

Viata ca margelele acelea vechi de la bunica,

daca te desiri macar mai

lasa-ma sa mai gust in nopti de vara minunile din lacrimi de ingeri prefacuti in margele rosii de fata.

 

19 Responses to “Margelele”

  1. Cristian Says:

    Reusesti sa ma surprinzi de fiecare data diferit.
    super scrisa.
    cu drag,
    Cristian

    • bogdanahelp Says:

      Ma flatezi, ca de fiecare data.
      Cum te descurci acolo?

      • bogdanahelp Says:

        Imi place sa fac lucrurile cu placere in general, nu ma vad vre-o mare scriitoare, ma bucur ca ceea ce scriu place, este vorba de mesaj si de culori, asa cum spun eu, doar asta conteaza, sa ajunga in suflet si sa ramana acolo.
        Tu ma flatezi si sincera sa fiu imi place asta, o i-au ca pe un compliment si ca pe o incurajare de a merge innainte.
        Cand faci lucrurile cu pasiune, oricat de nesemnificative ar parea, ele pot ajunge maine de un succes rasunator,
        habar nu ai cum este viata,
        nu am tinte,
        nu vanez celebritate,
        asa sunt eu,
        in povestile mele sunt eu insami,
        fata pe care o iubesc, cealalta parte este mai intunecata si mai salbatica.

      • bogdanahelp Says:

        Imi place sa „vorbesc” prin scris oamenilor.
        Nu stiu de ce,
        dar imi place asta si este normal sa te bucuri cand vezi ca lumea te place, tuturor ne place sa fim adorati.
        Echilibrul in viata este amestecul din natura animalica a omului cu inteligenta si stapanirea acestor parti intunecate din suflet, acolo e adevarata munca, arta de a -ti stapani natura animalica prin iubire si prin devotament pentru altii.
        Acolo e lupta.

      • bogdanahelp Says:

        Dar lupta asta duce la dinamism, pofta de viata si poti fi de neoprit.
        Hei, scorpionule, azi ai fost putin cam trist, lasa amintirile sa se cearna peste ape si i-a viata exact asa cum este acum!
        Stii ca poti sa faci ca lumea sa se invarta doar pentru tine intr-o zi de duminica cu ceata , stii asta nu?
        Voi toti de pe acest blog, cand intrati aici, trebuie sa invatati asta, ca ne putem face duminici din oricare zile din viata .
        cu drag,
        bogdanahelp

      • bogdanahelp Says:

        Am auzit alta gaselnita, la una dintre televiziuni serile trecute, o duduie foarte sigura pe ea incerca sa inoculeze ideea ca, vezi Doamne, cei care nu si-au gasit serviciu de un an , de exemplu, somerii in general sunt oameni scosi pentru totdeauna din societate,” pusi pe linia moarta definitiv”, ca este foarte greu pentru ei, patronii sa socializeze cu acesti oameni, ca aceia nu se mai pot integra in societate.
        Imi venea s-o sun si in direct sa o fac prostovana ca asa este.
        Nu este vina oamenilor ca sunt da-ti afara si ca sunt pusi pe „linii moarte „dar ar trebui sa se gaseasca masuri legislative in sensul asta si sa se gaseasca modalitati de prevenire a dezastrului, nu sa fie inoculata ideea ca toti somerii sau posibilii someri sunt morti din start.

      • bogdanahelp Says:

        Era atat de sigura pe ea cucoana asta si ma uitam cu mirare la cum sunt invitate toate prostovanele in emisiuni tv de mare audienta, unde or fi gasit-o, cum putea sa abereze si sa insufle ideea ca toata lumea fara servici este pentru totdeauna scoasa din uz si ca viitorii someri la fel, sunt morti si nu mai au nici-o sansa….
        Nu se face fata acestei mari probleme si sunt bagate la inaintare cucoane care habar nu au pe ce lume traiesc si ce vorbesc, oamenii si asa au probleme, ca sa-i mai spui unui om care si-a pierdut serviciul de un an de exemplu ca orice ar face oricum este mort, este prostie ridicata la nivel machiavelic.

      • bogdanahelp Says:

        Ba oamenii sunt luptatori si sunt destepti si vor gasi fiecare o solutie, se vor duce in piata si vor vinde verdeata numai ca sa nu de-a satisfactie unor imbecili care stau si citesc de pe foi.
        Ba uite ca oamenii pot invinge intotdeauna si oricand daca au credinta puternica in Dumnezeu si au incredere in ei insisi, sunt oameni in carucioare cu rotile care au devenit CAMPIONI.

      • bogdanahelp Says:

        Uite ca oamenii se vor duce si pe Luna ca sa-si caute joburi si se vor apuca sa planteze acolo ceapa si cartofi, uite asa, ca oamenii pot face orice daca vor si banuiesc ca asa nu vor mai aparea prostovane si imbecili la televizor pentru ca ceapa va inflori si cartofii se vor urca pe vrejuri si vor cobori pe Pamant, se vor vedea minunile pe care doar oamenii le mai pot face atunci cand vor sa faca ceva cu adevart fantastic.
        Cu drag,
        bogdanahelp

      • bogdanahelp Says:

        Buna, Cristian!
        Cel mai mult imi place sa ignor reactiile celor de care imi povestesti, normal ca daca esti in top unora nu le covine.
        Si tot urci..si tot urci..si la mai mare, Cristian!
        cu drag,
        bogdanahelp

      • bogdanahelp Says:

        Referitor la acea emisiune, nu poti aparea pe un post de televiziune important de altfel, si sa inoculezi ideea ca somerii nu pot fi reintegrati social, pentru ca, vezi Doamne, tu ca patron ai incercat sa faci asta(oare?!) si nu a mers.
        Este penibil.
        O duduie cu aere de mare patroana care le-a incercat pe toate si-a permis intr-o seara sa-si exprime cica, marea experienta in domeniul angajarii de someri.
        In loc sa se faca lobby tocmai pentru angajarea celor fara locuri de munca vine o cucoana si propavaduieste haosul total, neangajarea acestor oameni chiar va duce la haos.

      • bogdanahelp Says:

        Eu am impresia clara ca unii ne vor prosti dar ti-am mai spus, voi lua personal atitudine uite asa, ca pe mine ma cheama bogdanahelp si cine vrea sa inteleaga intelege si in mod sigur azi semnalezi ceva, maine altceva si lumea tot pricepe pana la urma.
        Oamenii si asa au necazuri, au mari probleme in urma pierderii locurilor de munca sau a posibilitatii pierderii acestora si se gaseste cate una, mai cate unul care „citeste dupa foi”, ti-am mai zis eu, sa arunce cate o „pastila” de genul asta pe piata, angajatorii aud si exact asta fac, nu mai angajeaza, aia, ala, se duc frumos acasa la culcare, dorm linistiti si maine tu ca somer te duci la un intreviu si la inca 100 si nu stii de ce raspunsurile sunt negative.
        Lume iresponsabila in declaratii, despre asta este vorba, in loc sa te concentrezi pe problema de fapt si sa faci lobby pentru ca majoritatea angajatorilor sa de-a sanse celor fara joburi, macar part-time, macar colaborari, se incearca a se schimba total viziunea asupra celor fara locuri de munca, ce conteaza daca omul respectiv a muncit 30 de ani?
        Made in Romania, majoritatea tarilor europene se concentreaza pe masuri anti-somaj numai la noi li se da la cap acestor oameni, fara sa se gandeasca acele persoane care se cred super inteligente ca, in haosul creat,chiar de ei insisi si de catre altii tot ca ei, ca maine ar putea ajunge exact ei in aceeasi situatie, pentru ca oricand in Romania iti poti pierde casa, banii si celebritatea pe care o au azi..si maine vor fi exact de partea cealalta.
        Nu poti fi cu adevarat un om cu coloana vertebrala pana nu faci bine celor defavorizati, nu ai cum sa castigi respectul oamenilor pana cand nu le rezolvi problemele de fapt si nimeni nu va ajunge in veci sa fie mai presus de Dumnezeu, de credinta si de incredere.
        Niciodata.
        Cu drag,
        bogdanahelp

  2. Cristian Says:

    Trebuie sa ai o mare deschidere spirituala ca sa poti scrie astfel, nu esti inca constienta de potentialul tau, tu inca te joci, dar imi place ca o faci liber si ai mai reusit sa scapi de anumite retineri pe acre le aveai.
    acum ne incanti, bogdanahelp
    cu drag,
    cristian

  3. Cristian Says:

    Misto poza, pe asta nu o stiam
    le-am primit pe celalate, merci
    esti o frumoasa.
    cu drag,
    Cristian

  4. Cristian Says:

    Pai cum sa nu ffi invidiata, draga mea si frumoasa si desteapta?
    dar trebuie sa mergi innainte si sa nu-ti pese
    Acest Blog dupa cum ai zis, este o foarte frumoasa realizare.
    Bravo, Bogdanahelp!

  5. Cristian Says:

    Numai o fata super desteapta poate scrie atat de frumos, frumusetea ta sufleteasca este fantastica si, pe langa asta, esti si frumoasa in realitate.
    cu drag,
    cristian

    • bogdanahelp Says:

      Nu stiu daca eu merit atatea laude, mie imi place doar sa „vorbesc „oamenilor prin scris, sa ma amestec si eu si lumea mea cu gustul dulce sau amar dintr-o cana de cafea.
      Pentru mine cea mai mare bucurie este cand ceea ce scriu este citit, in fiecare zi, la doua zile, nu conteaza, imi place sa vorbesc oamenilor, prin intermediul acestui blog si-mi va placea mereu sa fac asta.
      Gloria este doar pentru Dumnezeu, ti-am mai spus.
      Suntem maci printre spice de grau, daca sufla vantul mai tare se scutura petalele si le va arde soarele, cenusa vom ajunge, celebritatea nu te face mai bun sau mai iubit.
      Din contra, te face vanat si cu masca de Arlechin, pentru ca lumea te poate devora la fel de repede cum te poate iubi.
      bogdanahelp

      • bogdanahelp Says:

        Trebuie ca intr-o zi sa facem alegerea in dragoste care ne va schimba viata in bine, si sa avem certitudinea ca, de data asta, am facut alegerea cea buna.
        Poate altii vor suferi din cauza noastra, nu spun nu, dar nimic nu poate desparti doi oameni care se iubesc cu adevarat, uneori atractia este instantanee, iubesti omul fara sa-l cunosti, de fapt, ai o stranie senzatie de ‘deja-vu” , sunt acele intalniri de destin.
        bogdanahelp


Lasă un răspuns

