Bogdanahelp's Blog

Just another WordPress.com weblog

Tiganca Ianuarie 22, 2010

Filed under: Povestile mele,Povestile mele,Secvente — bogdanahelp @ 8:14 pm

O tanara tiganca infasurata in fuste colorate si saluri din lana galbene,

stand intr-o seara langa foc isi promite ca de maine va cuceri lumea,
uite asa,
ca vrea sa vada si alte locuri,

va fugi la noapte catre orasul plin de stele si de oamenii aceia ciudati.

Pe un drum plin cu maci rosii,

printre campuri de ierburi inalte pana la cer,

o fata se furiseaza sprintena si atenta in roua diminetii,

fuge de satra,

fuge de traditii,

setea noului si-a facut drum in sufletul fetei,

atenta la drum fata smulge macii de pe margine si-i pune in par,

 sa fie frumoasa cand va intra in orasul pe care  l-a vazut sclipind mereu de prin paduri.

Dupa ani de zile,
o frumoasa femeie se priveste intr-o oglinda,

are ochii negrii ca noptile intunecate de vara cu nori si in par scanteierea stelelor  pe plaja la mare,

apare pe copertele unor reviste cunoscute si viata ei pare roz dar sufletul tanjeste dupa libertatea dintr-o satra,

atingerea firelor ierbii pe piele,

sarutul vantului prin par verile,
pofta aceea de viata,

noptile care aduceau  misterul si dulceata verilor, oare unde sunt?

Oare pe ce le-o fi vandut?

Toti banii din lume nu pot cumpara fericirile si libertatile,
luxul te transforma in fazani colorati prea vanati .

” Mi-e dor de padurile mele, de fumul din satra,

de rasul copiilor si dragostea adevarata,
acolo nu aveam nimic dar aveam totul,
mi-e dor de mine insami,

de verile ce plecau in zbori de pescarusi,

de ierni cand ma infasuram in blanuri de urs si imi coloram buzele cu sange lor,

mi-e dor de noptile care pareau pesteri ale sufletului,

de prieteni,
de oamenii aceia care si-ar fi dat viata pentru mine, mi-e dor de mine,

de florile ce cresteau in salbaticie,

de feriga aceea inalta,

de fratii mei mi-e dor care -si scoteau cutitele si imi taiau cele mai frumoase flori sau cele mai mari bucati de carne,

 mi-e dor de vrajile facute de bunica si de busuiocul pus in san,

 Doamne eu am tradat intr-o zi libertatea si azi mi-e dat sa traiesc in colivie,

ca o pasare exotica dar trista,

asa e viata mea,
de fazan frumos si pus intr-o cusca…”

Libertatea in viata o gasesti in zambete de tiganci cu ochi negrii si viata adevarata
intr-un pahar de vin rosu servit cu o pastrama intr-o crama,

altfel devenim cam albastrii si viata va parea targ de fazani  impaiati.

 

10 Responses to “Tiganca”

  1. Cristian Says:

    Bravo, Bogdanahelp!
    te-am” descoperit” relativ tarziu pe net si sincer sa fiu, stilul tau de a scrie m-a lasat fara cuvinte.
    Ai talent, esti o fata foarte sensibila si chiar ti-am citit tot situl cu mare placere.
    Ai grija de tine si cauta sa te documentezi, poti face o surpriza foarte frumoasa daca te descopera cineva, cine stie, poate ai noroc?
    Cauta sa citeti mai mult, informeaza-te, esti o fata inteligenta si ai un stil cu totul original de a vedea lucrurile!
    Povestirile tale:”Regina”, „Tiganca”, ” Ploi de decembrie” m-au uimit prin frumusete si rafinament sufletesc.
    Mai fata, esti un mic fenomen!
    bravo, BOGDANAHELP!

    • bogdanahelp Says:

      Buna, Cristian!

      Multumesc mult pentru aprecieri si pentru incurajari, nu degeaba spun eu ca cititorii mei sunt cei mai frumosi si cei mai destepti si cei mai…buni oameni pe
      care-i cunosc…mi-ai adus multa bucurie sa stii.
      cu bine,
      bogdanahelp

      • bogdanahelp Says:

        Cristian, daca nu a mers cu orhidee, poate ar fi mai bine sa schimbi..fata
        Oricum, am inteles ca orhideele rezista cam o luna in tija aceea cu apa, asa ca daca intr-o luna nu se razgandeste, nu merge.
        Multumesc pentru poze.
        Ochii tai sunt ca iarba verde de munte , nu ma indoiesc ca fura multe inimi….
        Lasa-te de fumat.
        cu bine,
        bogdanahelp

  2. Cristian Says:

    ‘Inima de tiganca” este chiar fabulos scrisa.
    Ti le-am citit cu mare placere si mi-ai adus acel ceva pe care l-am pierdut, arta de a visa cum spui tu, mi-a placut mult si esti foarte talentata si foarte dragutza.
    Pune mana si dezvolta acest hobby si nu te mai certa pe situri cu nimeni, nu se pune, mereu fetele care au ceva talent si fac valuri vor fi luate in vizor de altele care nu prea fac multe parale.
    cu bine
    Cristian

  3. eduard Says:

    Buna!
    Frumos scris

  4. eduard Says:

    Poza este ‘Tigannca” lui Grigorescu?
    Chiar imi place cum scrii.
    Super.

  5. marius Says:

    Interesant mesajul si foarte frumos
    Poza foarte bine aleasa, de altfel sit-ul tau se evidentiaza prin felul in care vezi tu lucrurile si prin pozele puse.
    Imi place mult.
    felicitari.

  6. marius Says:

    Mie personal cel mai mult mi-au placut povestirile „Regina” si ‘Inima de tiganca”, sunt fenomenale.
    Focul, tiganii, mesajele, florile, culorile.
    Incredibil de bine scrise, mie mi-a spus un prieten despre
    sit-ul tau
    Tine-o tot asa!


Lasă un răspuns

